Film reviews – o.a. Ted, The Vow

Ik heb best veel films gekeken de afgelopen tijd, al zeg ik het zelf. Een hele tijd terug keek ik echt om de maand een film, maar daar heeft de vakantie verandering in gebracht. Ik heb vele films die ik nog wou zien af kunnen strepen. Vandaag heb ik voor jullie een review van verschillende films. Je zult er geen horror tussen vinden, want daar ben ik niet van. Blije en romantische films is waar ik van hou.

Film Ted. Mijn cijfer: 7.
Allereerst Ted. Deze film heb ik een aantal weken geleden gezien in de bios met wat vriendinnen. Ik zag de trailer en wat leek het me een leuke film. Een teddybeer die tot leven komt, maar niet zomaar een teddybeer. Deze beer haalt verschillende dingen uit en dat is het grappige aan de film. Er zit niet echt een geweldige verhaal achter, maar dat de hoofdrolspeler een teddybeer is is gewoon leuk. De film was erg leuk en grappig om een keer te zien, maar een super film was het niet. Als het verhaal beter was uitgewerkt dan was mijn mening anders geweest.

Film The Vow. Mijn cijfer: 8.

Dan The Vow. Van een humoristische film naar een dramatische romance. Dat is iets waar ik echt van houd, als het einde maar goed is natuurlijk. Deze film leek me echt zo’n film waar je helemaal in komt, en dat is het ook. Je wordt meegesleurd in het verhaal en je komt er niet meer uit. Je wilt zo graag dat ze bij elkaar komen en daarom is wil je het einde weten. Dit is echt zo’n typische film die je kan voorspellen, maar daar heb ik geen hekel aan. Als het me maar raakt, en dat heeft deze film zeker gedaan. Oja, nog iets. De mannelijke hoofdrolspeler is ook nog eens goed voor het oog.

Film What To Expect When You’re Expecting. Mijn cijfer: 6,5.
Deze film viel me helaas wat tegen. Ik verwachtte er best veel van vanwege de trailer, maar nee. Deze film vond ik toch niet zo leuk als ik dacht. Het gaat over vrouwen die allemaal in verwachting zijn. Elk verhaal is anders. Er zit wel wat humor in, maar het is niet zo dat ik helemaal dubbel heb gelegen. De verhaallijnen zijn opzich wel goed, maar voor mijn gevoel niet goed uitgewerkt. Ik kom niet rechtstreeks het verhaal in, en ik ben snel afgeleid. Wat ik wel mooi vind is het einde. Dat ze allemaal gaan bevallen. Dat vond ik wel erg mooi om te zien als je het verhaal hebt gevolgd.

Film Ice Age 4. Mijn cijfer: 8.
Dan eens een animatiefilm. Alhoewel ik niet zo van animatie films houd, vind ik Ice Age toch wel leuk om te zien. Ik heb alle vorige films gezien, en telkens lig ik in de deuk. Voor al bij het eekhoorntje die achter zijn eikel aan gaat. Ook deze film vind ik weer erg goed. Het is een humoristische film, maar er zit een goed verhaal in. Het is niet zo dat je heel goed moet op letten want hij is makkelijk te volgen. Ik heb regelmatig moeten lachen en ik blijf het knap vinden hoe ze het kunnen maken. Ja, de volgende Ice Age (als er een volgende komt) wil ik zeker ook zien!

Film Dark Shadows. Mijn cijfer: 7.

Oke ik zei op het begin dat er geen horror tussen zat en dat het alleen maar happy movies waren, maar dit is een uitzondering. Het is zeker geen echte horror. Het word beschreven als een comedy en fantasie. Zelf vond ik dit een erg aparte film. Het gaat over een vampier die een hele tijd van de aarde is weg geweest en die nu weer terug komt in zijn kasteel. Hij neemt opnieuw deel aan de familie en uiteindelijk gebeuren er hele rare dingen. Kennelijk is hun dochter dan altijd al een weerwolf geweest, enzovoort. Normaal trekken deze films me niet aan, maar deze vermaakte me wel. Ik vond het goed geacteerd en dat er een beetje humor tussen zat maakte het niet eng. De film heeft zeker een rare sfeer, maar je word snel meegesleurd in het verhaal.

Dat waren alle films van de afgelopen tijd die ik me kan herinneren. Opzich niet zo veel, maar voor mijn doen wel. Ik ben weer van plan om de komende tijd veel films te gaan kijken, want ik heb er nog een aantal die ik graag zou willen zien. Mijn aanraders van dit artikel zijn Ice Age 4 en The Vow.

Welke film wil jij nog graag zien?

About these ads